Reklamation eller retur av produkter

Innan en vara kan skickas tillbaka till Carlo Gavazzi måste ni ha erhållit ett returnummer (CLA) från vår kundtjänst.

Returhantering

Hanteras av vår orderavdelning

Gäller vid retur av en felfri vara, vid en felleverans eller liknande. Varan skall vara i nyskick och ligga i originalförpackning komplett med eventuella tillbehör och tillsammans med tillhörande dokumentation/manual.

  • Om returen sker inom 30 dagar från fakturadatum erhålls full kredit.
  • Inom 90 dagar görs ett returavdrag på 35 % av fakturerat belopp, dock lägst 500 kr.
  • Produkter fakturerade för mer än 90 dagar sedan kan inte returneras.
  • Retur av varor som vi normalt inte lagerhåller måste först godkännas av vårt centrallager innan de kan returneras.

Vid retur av felfri vara står kunden själv för fraktkostnaden.

Fyll i formulär nedan eller ta kontakt med vår orderavdelning så hjälper vi dig (054 ‐ 85 11 25 eller order@carlogavazzi.se).

Reklamationer

Hanteras av vår supportavdelning

Våra produkter omfattas av 2 års garanti från försäljningsdatum.

  • Fyll i ansökan nedan eller ta kontakt med vår tekniska supportavdelning så hjälper vi dig (054 ‐ 85 11 25 eller support@carlogavazzi.se).
  • För att er reklamation ska kunna hanteras är det viktigt att vi får er felbeskrivning.
  • I de fall felbeskrivning saknas och vår analys påvisar att felet inte innefattas av garanti debiteras en kostnad för felsökningen. Kostnaden är 300 kr per enhet.

Formulär för reklamation eller retur

Registrering för nyhetsbrev

Tack för att ni är intresserade av vårt nyhetsbrev. Vi delar med oss av produktnyheter, applikationer och aktiviteter. För att ni ska få den information som intresserar just er rekommenderar vi att ni fyller intresseområden.